TISDAG 18/8 - första dagen i årskurs 9!


Med bilden vill jag bara påpeka att jag tänkte färga håret mörkare :)

Tja alla glada människor,
jag vaknade kl. 06.30 imorse av det hemska ljudet från väckarklockan. Samtidigt som jag kom på att det var den första skoldagen i årskurs 9!  Jag och Sara fixade oss och sedan tog vi mopparna till skolan...
När vi kom fram mötte jag Mickan det första jag gjorde och det var trevligt ;)
Vi gick upp till klassrummet och då sa Mona (läraren) att vi skulle få en ny kille i klassen, det är ju alltid kul! Och sen sa hon vad han hette, Mattis... En gammal klass kompis till mig som hade flyttat tillbaka så det var ju kul.
Men sen kom det värsta jag och alla mina klass kompisar kunde höra! Vi ska tydligen sluta 15.20 varje dag i resten av 9an!!! Men som tur var kanske Mona kunde ändra så vi kunde sluta 15.00 på fredagar i allafall...
Men när vi fick lunch rast så kollade jag, Elin och Mickan på schemat och då såg vi att vi hade 2,5 timmars hål! Så då ringde jag min pappa och frågade om han kunde hämta oss, och det gjorde han!
Vi spelade yatsy och bakade kladdkaka, MUMS!
Efter att vi hade slutat 15.20 när jag skulle åka hem så kom jag på att Sara hade mina nycklar, så jag ringde min kära syster som kom med hennes moppe i spöregnet och lämnade mina nycklar, TACK SYSTER!
Nu sitter jag hemma och mamma skriker att jag ska komma ner så jag får väl sluta skriva då, vi hörs!

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0