cake popps (=kak klubbor)

Tjena,
idag har jag bara tagit det lugnt, glidit lite på "stan" med mami.
Sen provade jag att göra Cake popps, de blev super goda!
Om cirkus 2 timmar åker jag till farmor och käkar med familjen.
Imorgon kl 10.00 ska jag vara på IP för att sen ta mig och laget till Karlholm.
Tidig sänggång ikväll alltså.
Ha massa fredagsmys nu! Puss.

Recept på Cake popps (ca 15 st):

Ett paket Ballerina
3 msk Philidelphia ost
150 g mjölkchoklad
Ev. strössel

Mosa kakorna med t ex en stavmixer, sen lägger du i osten och blandar tillsammans.
Rulla smeten till små bollar och lägg in de i frysen.
Medans dom ligger i frysen smälter du chokladen.
När chokladen är smällt tar du ut bollarna ur frysen och sätter de på grillpinnar och doppar sedan i chokladen.
Och om du vill kan du strö på lite strössel. (Jag struntade i strösslet)
Sen är de klara! Väldigt enkelt att göra.




/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0