kanalbåt 1-8 juli

Jag tänkte berätta lite om när jag ska till England för att åka kanalbåt. För er som inte vet.

Vi som åker är min familj och en familj som vi träffade på Aruba år 2007, de är 4 st, precis som vi, två döttrar har de också. Deysi är lika gammal som mig och Sara och Yullan är 2 år yngre.

Vi flyger till Manchester och därifrån tar vi en taxi till Anderton där vår båt väntar. Det är en 10 bäddars båt och är 21 meter lång.

Min pappa är det som kör.
Man åker som en "rutt" runt och för att komma runt i tid så ska man köra 8 timmar varje dag.

Det är 92 slussar!!

Frukost och lunch kommer vi förmodligen äta på båten (det finns kök) men middag äter vi på resturanger som finns längs kanalerna.

Om vi hinner ska vi åka till Mancester Uniteds hemma arena, Old trafford, skulle vara skit coolt! Synd bara att det inte är säsong för att se en match...
Och det blir väl förmodligen lite shopping också.

Man kan alltså ställa båten och kliva av för att t ex äta och shoppa.

Det var väl det, och får inte glömma... Vi ska ha det bäst! Och det här kommer nog vara en riktig upplevelse!


Den ser ut som någon av dehär båtarna på insidan.
           



/J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0