Romeo och Julia

Hejhej!
 
Igår var jag till Uppsala efter skolan med de flesta i klassen och även några från ettan och trean. När vi kom dit så fick vi en rundtur på stadsteatern. Där fick vi träffa några av skådisarna som skulle vara med i pjäsen vi skulle se på kvällen. Vi fick även se hur det gick till när man tillverkade kläder, peruker och lådsas kroppsdelar och lite annat. Vi fick se en avskuren hand och ett huvud som såg riktigt äkta ut! Och visste ni att man fäster ett hårstrå i taget när man gör peruker! Tänk att sitta där och knyta fast hårstrån, ett efter ett! En vecka tog det tydligen att gra en peruk.

Efter rundturen gick vi och åt. Jag, Jossan, Maja och Matilda gick till Jalla och tröck i oss en varsin kebab! Riktigt mumsigt för det var länge sen jag åt de!

Sedan var det dags för föreställningen, vi såg som sagt var Romeo och Julia. Igen... Men den var väldigt annorlunda i jämförelse med den vi såg i Stockholm!
Jag satt på raden längst fram nästan i mitten, så vi hade GANSKA bra platser. Jag såg liksom Julias puls när hon låg på golvet och var "död", haha.

Nu ska jag strax åka iväg på fotbollsträning!




Scenen och alla kläder var helvita och det enda dem använde sig av på scenen var gungor som hissades upp och ner under teaterns gång.


Puss♥/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0