siili

Hejhopp, hemma från ännu en skoldag med finnarna!
Idag har jag pratat lite mer med dom än igår! Vi gjorde lite roliga övningar med dom på teater- och bild-workshoppen idag. En övning gick tillexempel ut på att man först skulle vara uppdelad i grupper på två finnar och två från våran klass i varje grupp. Sen skulle finnarna förklara vad vi svenskar skulle göra, plus att dom bara fick prata på finska! Hur kul som helst, haha! Efter mycket skratt lyckades jag och Louise fatta att vi var två pingviner som spelade pingis! Sedan var det våran tur att förklara att dom var clowner som trollade bort varandras näsor! Inte helt lätt!
På bilden sen så blev vi även då indelade i grupper. Inom gruppen skulle vi sedan göra någon form av skulptur eller liknande. Min grupp gjorde en igelkott, eller siili som det heter på finska. Den fick sedan namnet Spike, haha.
Kan ju berätta att vi lärde våra vänner från Finland hur man spela kubb också. (Jag kastade ner kungen så vi vann, stolt!)

Efter skolan gick jag,Tova och Maja och köpte glass och lite så med finnarna innan vi åkte hem. När vi kom hem så visade jag Iina och Sani runt lite mer här hemma. Jag kan ju säga att jag är rätt stolt över hur mycket jag pratade på engelska helt själv!



Lovar att det kommer en bild på Spike i nästa inlägg! Han var supersnygg!
puss♥/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0