En lyckad middag!

Idag gjorde jag middag här hemma och det blev jättegott! Jag hittade ett recept på kokaihop.se som jag till viss del följde. Jag gjorde pasta och fläskfilé med mozzarella och cocktailtomater. 

Såhär gjorde jag: 
Först stekte jag de tunnt skurna och bankade köttbitana i en stekpanna med salt och peppar, och lade dom sedan i en ugnsform. Samtidigt kokade jag tagliatelle vid sidan om. Sedan gjorde jag såsen såhär: blandade ner 4dl créme fraiche, 1 dl vatten, 3 msk kalvfond och lite salt och peppar i stekpannan. Sedan hällde jag i allt i ungsformen och lade över minimozzarella, cocktailtomater och färsk basilika. Jag hade allt inne i ungen på 200 grader i 10 min, sen var det klart!



Puss/M

Kommentarer
Postat av: mamma Maria

Supergott!! Är mätt än, trots långpromnix.. ;)

Svar: Ja det blev superbra! :D
Mikaela & Jenny

2014-08-06 @ 21:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0